Få hjælp til hjælpepakkerne

Hjælpepakkerne er igen åbne for alle virksomheder, uanset om de er omfattet af restriktioner eller ej.

Perioden, der kan søges kompensation for, er 1. juli – 30. september 2021 og 1. oktober – 31. december 2021. Det gælder for omsætningstab, lønkompensation og almindelig faste omkostninger.

For mindre virksomheder er der også Faste Omkostninger Light, som ikke kræver, at man er omfattet af de gældende restriktioner. Her kan man uden revisorerklæring få dækket en del af sine faste omkostninger. 

Har du tidligere ansøgt om kompensationer vil Erhvervsstyrelsen sendes dig meddelelse om slutafregninger direkte til din e-boks. Bemærk, at der i visse tilfælde kan komme krav om revisorerklæring i slutafregning på alle hjælpepakker. 

Er du tvivl om, hvilke hjælpepakker, der gælder dig og hvilken dokumentation, der kræves for at søge, så se nærmere på nedenstående oversigt eller kontakt os allerede i dag.

SE KOMPENSATIONSORDNINGER her

  • Faste omkostninger

    Der bliver åbnet op for kompensation for faste omkostninger i perioden fra 1. december 2021 – 28. februar 2022. Der skal være et tab på 30 % som følge af covid-19.

    For at kunne søge den, skal man bl.a. have:

    • Omsætningsnedgang på min. 45 %, som skyldes Covid-19
    • Faste omkostninger for min. 4.000 kr. pr. måned
    • Der kræves revisorerklæring til denne

    Der er flere perioder indenfor denne hjælpepakke:

    • 1. juli 2021 – 30. september 2021. Ansøgningsfrist 31. januar 2022
    • 1. oktober – 31. december 2021. Ansøgningsfrist 31. januar 2022

    Man skal dokumentere at omsætningsnedgangen skyldes Covid-19.

  • Stedbundne faste omkostninger

    Der bliver åbnet op for kompensation for stedbundne faste omkostninger i perioden fra 1. december 2021 – 28. februar 2022.

    Alle virksomheder kan søge om kompensation til virksomhedens stedbundne faste omkostninger (maksimalt 150.000 kr. per måned), hvis den taber omsætning som følge af covid-19.

    Du kan søge om kompensation for stedbundne faste omkostninger, hvis din virksomhed:

    • er registreret i CVR-registeret senest den 7. december 2021
    • har stedbundne faste omkostninger for minimum 4.000 kroner pr. måned
    • har haft omsætning i en periode på minimum én måned forud for den periode, hvor virksomheden søger om kompensation
    • har haft en omsætningsnedgang på minimum 30 %
  • Faste omkostninger LIGHT

    Faste omkostninger LIGHT kræver ikke en revisorerklæring for, at man kan søge om sine stedbundne omkostninger. Man skal have en omsætningsnedgang på minimum 45 % i perioden. Denne ordning dækker op til 150.000 kr. pr. måned pr. virksomhed. 

    Stedbundne omkostninger er f.eks.

    • Husleje
    • Omkostninger til el og opvarmning
    • Ejendomsforsikring og – skatter
    • Renter og bidrag på lån til ejendommen

    De gældende perioder er:

    • Periode 1. juli 2021 – 30. september 2021 (Ansøgningsfrist 31. januar 2022)
    • Periode 1. oktober – 31. december 2021 (Ansøgningsfrist 31. januar 2022)
  • Tabt omsætning

    Du kan nu søge om kompensation for perioden 1. december 2021 til 31. december 2021.

    Erhvervsstyrelsen forventer i slutningen af januar at kunne åbne op for den samlede kompensationsperiode fra den 1. december 2021 – 28. februar 2022. Her vil det også være muligt kun at søge kompensation fra den 10. og den 19. december 2021, hvor de nye restriktioner trådte i kraft.

    Hvis du forventer at have et omsætningstab på mindst 30 % i januar og februar 2022, kan du derfor med fordel vente med at indsende din ansøgning.

    Betingelser for at modtage kompensation:

    • Have omsætningstab på mindst 30 %
    • Have haft en gennemsnitlig omsætning på mindst 8.000 kr. om måneden
    • have registreret din virksomhed senest den 7. december 2021
    • højst have 25 ansatte opgjort i hele årsværk
    • være registreret som reel ejer og eje mindst 25 % af virksomheden
    • selv arbejde i virksomheden
    • have en personlig indkomst på under 800.000 kr. i 2021.

      Ansøgningsfrist er 31. marts 2022.  

    • Slutafregning

      Har du tidligere ansøgt om kompensationer vil Erhvervsstyrelsen sende dig meddelelse om slutafregninger direkte til din e-boks. Bemærk, at der i visse tilfælde kan komme krav om revisorerklæring i slutafregning på alle hjælpepakker. 

      Der sendes individuelle meddelelser om frist for hver enkelt ansøgt hjælpepakke. 

    Vil du vide mere?

    Ksenia Østergaard

    Økonomi-& skattekonsulent 88705800 40478153 kos@agrovi.dk
    ksenia Østergaard
    Økonomi-& skattekonsulent
    88705800
    40478153
    kos@agrovi.dk

    få hjælp til hjælpepakkerne

    hjælpepakkerne er igen åbne for alle virksomheder, uanset om de er omfattet af restriktioner eller ej.

    perioden, der kan søges kompensation for, er 1. juli – 30. september 2021 og 1. oktober - 31. december 2021. det gælder for omsætningstab, lønkompensation og almindelig faste omkostninger.

    for mindre virksomheder er der også faste omkostninger light, som ikke kræver, at man er omfattet af de gældende restriktioner. her kan man uden revisorerklæring få dækket en del af sine faste omkostninger. 

    har du tidligere ansøgt om kompensationer vil erhvervsstyrelsen sendes dig meddelelse om slutafregninger direkte til din e-boks. bemærk, at der i visse tilfælde kan komme krav om revisorerklæring i slutafregning på alle hjælpepakker. 

    er du tvivl om, hvilke hjælpepakker, der gælder dig og hvilken dokumentation, der kræves for at søge, så se nærmere på nedenstående oversigt eller kontakt os allerede i dag.

    se kompensationsordninger her

    • faste omkostninger

      der bliver åbnet op for kompensation for faste omkostninger i perioden fra 1. december 2021 – 28. februar 2022. der skal være et tab på 30 % som følge af covid-19.

      for at kunne søge den, skal man bl.a. have:

      • omsætningsnedgang på min. 45 %, som skyldes covid-19
      • faste omkostninger for min. 4.000 kr. pr. måned
      • der kræves revisorerklæring til denne

      der er flere perioder indenfor denne hjælpepakke:

      • 1. juli 2021 – 30. september 2021. ansøgningsfrist 31. januar 2022
      • 1. oktober - 31. december 2021. ansøgningsfrist 31. januar 2022

      man skal dokumentere at omsætningsnedgangen skyldes covid-19.

    • stedbundne faste omkostninger

      der bliver åbnet op for kompensation for stedbundne faste omkostninger i perioden fra 1. december 2021 – 28. februar 2022.

      alle virksomheder kan søge om kompensation til virksomhedens stedbundne faste omkostninger (maksimalt 150.000 kr. per måned), hvis den taber omsætning som følge af covid-19.

      du kan søge om kompensation for stedbundne faste omkostninger, hvis din virksomhed:

      • er registreret i cvr-registeret senest den 7. december 2021
      • har stedbundne faste omkostninger for minimum 4.000 kroner pr. måned
      • har haft omsætning i en periode på minimum én måned forud for den periode, hvor virksomheden søger om kompensation
      • har haft en omsætningsnedgang på minimum 30 %
    • faste omkostninger light

      faste omkostninger light kræver ikke en revisorerklæring for, at man kan søge om sine stedbundne omkostninger. man skal have en omsætningsnedgang på minimum 45 % i perioden. denne ordning dækker op til 150.000 kr. pr. måned pr. virksomhed. 

      stedbundne omkostninger er f.eks.

      • husleje
      • omkostninger til el og opvarmning
      • ejendomsforsikring og – skatter
      • renter og bidrag på lån til ejendommen

      de gældende perioder er:

      • periode 1. juli 2021 – 30. september 2021 (ansøgningsfrist 31. januar 2022)
      • periode 1. oktober – 31. december 2021 (ansøgningsfrist 31. januar 2022)
    • tabt omsætning

      du kan nu søge om kompensation for perioden 1. december 2021 til 31. december 2021.

      erhvervsstyrelsen forventer i slutningen af januar at kunne åbne op for den samlede kompensationsperiode fra den 1. december 2021 – 28. februar 2022. her vil det også være muligt kun at søge kompensation fra den 10. og den 19. december 2021, hvor de nye restriktioner trådte i kraft.

      hvis du forventer at have et omsætningstab på mindst 30 % i januar og februar 2022, kan du derfor med fordel vente med at indsende din ansøgning.

      betingelser for at modtage kompensation:

      • have omsætningstab på mindst 30 %
      • have haft en gennemsnitlig omsætning på mindst 8.000 kr. om måneden
      • have registreret din virksomhed senest den 7. december 2021
      • højst have 25 ansatte opgjort i hele årsværk
      • være registreret som reel ejer og eje mindst 25 % af virksomheden
      • selv arbejde i virksomheden
      • have en personlig indkomst på under 800.000 kr. i 2021.

        ansøgningsfrist er 31. marts 2022.  

      • slutafregning

        har du tidligere ansøgt om kompensationer vil erhvervsstyrelsen sende dig meddelelse om slutafregninger direkte til din e-boks. bemærk, at der i visse tilfælde kan komme krav om revisorerklæring i slutafregning på alle hjælpepakker. 

        der sendes individuelle meddelelser om frist for hver enkelt ansøgt hjælpepakke. 

      vil du vide mere?

      [contact-person contact_id="7898"]

      [contact-person contact_id="5965"]


      https://www.agrovi.dk/contact/ksenia-oestergaard/

      Jesper Jensen

      Økonomi og ES-konsulent Skat, dagpenge, efterløn, pension 29421819 jej@agrovi.dk
      jesper jensen
      Økonomi og es-konsulent
      29421819

      jej@agrovi.dk
      skat, dagpenge, efterløn, pension

      få hjælp til hjælpepakkerne

      hjælpepakkerne er igen åbne for alle virksomheder, uanset om de er omfattet af restriktioner eller ej.

      perioden, der kan søges kompensation for, er 1. juli – 30. september 2021 og 1. oktober - 31. december 2021. det gælder for omsætningstab, lønkompensation og almindelig faste omkostninger.

      for mindre virksomheder er der også faste omkostninger light, som ikke kræver, at man er omfattet af de gældende restriktioner. her kan man uden revisorerklæring få dækket en del af sine faste omkostninger. 

      har du tidligere ansøgt om kompensationer vil erhvervsstyrelsen sendes dig meddelelse om slutafregninger direkte til din e-boks. bemærk, at der i visse tilfælde kan komme krav om revisorerklæring i slutafregning på alle hjælpepakker. 

      er du tvivl om, hvilke hjælpepakker, der gælder dig og hvilken dokumentation, der kræves for at søge, så se nærmere på nedenstående oversigt eller kontakt os allerede i dag.

      se kompensationsordninger her

      • faste omkostninger

        der bliver åbnet op for kompensation for faste omkostninger i perioden fra 1. december 2021 – 28. februar 2022. der skal være et tab på 30 % som følge af covid-19.

        for at kunne søge den, skal man bl.a. have:

        • omsætningsnedgang på min. 45 %, som skyldes covid-19
        • faste omkostninger for min. 4.000 kr. pr. måned
        • der kræves revisorerklæring til denne

        der er flere perioder indenfor denne hjælpepakke:

        • 1. juli 2021 – 30. september 2021. ansøgningsfrist 31. januar 2022
        • 1. oktober - 31. december 2021. ansøgningsfrist 31. januar 2022

        man skal dokumentere at omsætningsnedgangen skyldes covid-19.

      • stedbundne faste omkostninger

        der bliver åbnet op for kompensation for stedbundne faste omkostninger i perioden fra 1. december 2021 – 28. februar 2022.

        alle virksomheder kan søge om kompensation til virksomhedens stedbundne faste omkostninger (maksimalt 150.000 kr. per måned), hvis den taber omsætning som følge af covid-19.

        du kan søge om kompensation for stedbundne faste omkostninger, hvis din virksomhed:

        • er registreret i cvr-registeret senest den 7. december 2021
        • har stedbundne faste omkostninger for minimum 4.000 kroner pr. måned
        • har haft omsætning i en periode på minimum én måned forud for den periode, hvor virksomheden søger om kompensation
        • har haft en omsætningsnedgang på minimum 30 %
      • faste omkostninger light

        faste omkostninger light kræver ikke en revisorerklæring for, at man kan søge om sine stedbundne omkostninger. man skal have en omsætningsnedgang på minimum 45 % i perioden. denne ordning dækker op til 150.000 kr. pr. måned pr. virksomhed. 

        stedbundne omkostninger er f.eks.

        • husleje
        • omkostninger til el og opvarmning
        • ejendomsforsikring og – skatter
        • renter og bidrag på lån til ejendommen

        de gældende perioder er:

        • periode 1. juli 2021 – 30. september 2021 (ansøgningsfrist 31. januar 2022)
        • periode 1. oktober – 31. december 2021 (ansøgningsfrist 31. januar 2022)
      • tabt omsætning

        du kan nu søge om kompensation for perioden 1. december 2021 til 31. december 2021.

        erhvervsstyrelsen forventer i slutningen af januar at kunne åbne op for den samlede kompensationsperiode fra den 1. december 2021 – 28. februar 2022. her vil det også være muligt kun at søge kompensation fra den 10. og den 19. december 2021, hvor de nye restriktioner trådte i kraft.

        hvis du forventer at have et omsætningstab på mindst 30 % i januar og februar 2022, kan du derfor med fordel vente med at indsende din ansøgning.

        betingelser for at modtage kompensation:

        • have omsætningstab på mindst 30 %
        • have haft en gennemsnitlig omsætning på mindst 8.000 kr. om måneden
        • have registreret din virksomhed senest den 7. december 2021
        • højst have 25 ansatte opgjort i hele årsværk
        • være registreret som reel ejer og eje mindst 25 % af virksomheden
        • selv arbejde i virksomheden
        • have en personlig indkomst på under 800.000 kr. i 2021.

          ansøgningsfrist er 31. marts 2022.  

        • slutafregning

          har du tidligere ansøgt om kompensationer vil erhvervsstyrelsen sende dig meddelelse om slutafregninger direkte til din e-boks. bemærk, at der i visse tilfælde kan komme krav om revisorerklæring i slutafregning på alle hjælpepakker. 

          der sendes individuelle meddelelser om frist for hver enkelt ansøgt hjælpepakke. 

        vil du vide mere?

        [contact-person contact_id="7898"]

        [contact-person contact_id="5965"]


        https://www.agrovi.dk/contact/jesper-jensen/

        25
        januar
        Sprøjteopfølgningskursus (Ringsted)
        RINGSTED Var du sidst på opfølgningskursus til sprøjtecertifikat i 2017 eller tidligere? Så er det tid til at få fornyet…
        27
        januar
        ADR-kursus (Ringsted)
        FORMIDDAG Transporterer du dieselolie, kemikalier eller trykflasker ulovligt? Få styr på tilladelserne med et ADR-kursus. Et ADR-kursus sikrer dig den…
        08
        februar
        Sprøjteopfølgningskursus (Syd)
        SAKSKØBING Var du sidst på opfølgningskursus til sprøjtecertifikat i 2017 eller tidligere? Så er det tid til at få fornyet…
        10
        februar
        R2 Rottekursus (Ringsted)
        RINGSTED Få en autorisation til selv at udføre rottebekæmpelse på din erhvervsejendom. Alt, hvad du behøver gøre, er at gennemføre…
        23
        februar
        Planteavlsmøde SYD 2022
        MARIBO Årets PLANTEAVLSMØDE 2022 handler om at samle dig og andre landmænd til en spændende formiddag fyldt med ny viden…

        AGROVI NORD

        KONTORADRESSE:
        Industrivænget 22
        3400 Hillerød

        T: 48 22 52 00

        AGROVI MIDT

        KONTORADRESSE:
        Balstrupvej 90
        4100 Ringsted

        T: 48 22 52 00

        AGROVI VEST

        KONTORADRESSE:
        Tuse Næs Vej 7
        4300 Holbæk

        T: 48 22 52 00

        AGROVI SYD

        KONTORADRESSE:
        Hollandiavej 4
        4840 Nr. Alslev

        T: 48 22 52 00


        Translate »
        Shopping cart
        Der er ingen produkter i kurven!
        Fortsæt med at handle
        0